"Bin Muhteşem Güneş - Halid Hüseyin" Kitap Yorumu



Bin Muhteşem Güneş, Uçurtma Avcısı'nın yazarı Halid Hüseyin'in ikinci kitabı. Kitapta yine Afganistanlı insanlar anlatılıyor. Ancak bu sefer Afganistan'dan kaçan birileri değil Afganistan'da kalmayı tercih eden kişiler üzerinden ilerliyor romanımız. Yazarın ilk romanı olan Uçurtma Avcısı'yla karşılaştırırsam benim için çok daha iyi, akıcı ve daha hüzünlü bir kitaptı. Bunun sebebi muhtemelen başkarakterlerin kadın olması...



Kitaba Meryem'in hikayesiyle başlıyoruz. Onun mutluluklarını, umutlarını gördükten sonra hayatının bir gün içinde nasıl yıkıldığına ve yıkılması yetmiyormuş gibi sonrasında çok daha kötüye gitmesine şahit oluyoruz.

Daha sonra diğer baş karakterimiz Leyla'ya geçiyoruz. Ben ikisinin yaşlarının yakın olacağını tahmin ediyordum ama bu iki karakterin yaşları farkı biraz daha fazla ve aralarında daha farklı bir ilişki kuruluyor. Aynı şekilde Leyla'nın da hayatı çok zor bir döneme giriyor ama hayatı Afganistandaki diğer herkes kadar zorken bir aşk hikayesiyle de karşı karşıyayız.

Daha sonra bu iki kahramanımız oldukça farklı bir şekilde bir araya geliyor. Hayatlarının daha güzel olması için şansları oluyor. Çok güzel planları oluyor. İçinizde yeniden ümit kırıntıları oluşuyor.

Konudan bu kadar bahsetmek yeter. Genel hatlara geçersek kitabın baştan sona Afganistan'da ve savaş dönemlerinde geçiyor olması onu benim için daha çekici hale getiriyor. Aynı zamanda bir bayan olduğum için de kitaptaki başkarakterlerin yerine gerçekten kendimi koyabildim ve duyguları çok daha yoğun yaşayabildim.

Bunun dışında yazarın üslubu oldukça akıcı. Zaten mutlaka diğer kitabından -Uçurtma Avcısı- biliyorsunuzdur diye düşünüyorum. Aynı şekilde bir anlatımla karşı karşıya kalacaksınız yani. (:

Ben kitaba 10 üzerinden 8 veriyorum. Sizlerinde okurken zevk alacağınızı düşünüyorum. Yazarın en son kitabı "Ve Dağlar Yankılandı" benim bu sene fuardan aldıklarım arasında. İnşallah en kısa zamanda okuyup onu da yorumlayacağım. :)

Yorumlar

  1. okumanıza yorumunuza sağlık;
    Ana karakterlerinin kadınlardan oluşturulduğu ve bu kadınların yaşantılarında bitmek tükenmek bilmeyen zorlukların sürekli el değiştiren Afganistan arka planında kara bulutlar halinde kümelenişinin anlatıldığı bir roman Bin Muhteşem Güneş...........
    http://tayfunsurucu.wordpress.com/2014/12/25/siyaset-aile-iliskileri-arkadaslik-ve-askin-yanlis-bulusmasi/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder